Τα τούνελ της Εγνατίας οδηγούν στο σκαμνί του Κακουργιοδικείου

8 Αυγούστου 201719:34

Τα τούνελ της Εγνατίας οδηγούν στο σκαμνί του Κακουργιοδικείου… Πριν καλά καλά στεγνώσει το μελάνι από την αγωγή της σημερινής διοίκησης σε 20 πρώην στελέχη της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για υπερτιμολογήσεις 43,7 εκατομμυρίων ευρώ, ήρθαν και οι πρώτες ποινικές διώξεις από τον εισαγγελέα Διαφθοράς Θεσσαλονίκης εις βάρος δύο πρώην προέδρων και μιας σειράς ανώτερων στελεχών, ως εχόντων ευθύνες για το οικονομικό σκάνδαλο.

Οι διώξεις που παρήγγειλε ο εισαγγελέας Διαφθοράς Αχιλλέας Ζήσης αφορούν κατά περίπτωση τα αδικήματα της απάτης σε βάρος του Δημοσίου, με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608 περί καταχραστών, της απάτης σε βάρος της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της απλής κακουργηματικής απιστίας, της ψευδούς βεβαίωσης σε βάρος του Δημοσίου και της ηθικής αυτουργίας στις πράξεις αυτές, ενώ για μια περίπτωση εμπλοκής πρώην νομικού συμβούλου της «Εγνατία Α.Ε.» παραγγέλθηκε δίωξη για απιστία δικηγόρου.

Στο κάδρο της απόδοσης ποινικών ευθυνών βρίσκονται δύο πρώην πρόεδροι της «Εγνατία Α.Ε.» (2009 και 2014), άλλοτε αντιπρόεδροι και μέλη παλαιών διοικητικών συμβουλίων, ένας διευθύνων σύμβουλος, γενικοί διευθυντές έργων, μηχανικοί και ορισμένα ακόμη στελέχη της αναδόχου εταιρείας «Αττικατ» που ανέλαβε την κατασκευή των επίδικων σηράγγων.

Υπενθυμίζεται ότι μόλις την περασμένη εβδομάδα ο εισαγγελέας Διαφθοράς Αχιλλέας Ζήσης παρήγγειλε τη διενέργεια και άλλης προκαταρκτικής εξέτασης και για τα τούνελ της Θεσσαλίας, τα οποία επίσης κατασκεύασε η «Αττικατ», όπως άλλωστε και εκείνα της Δυτικής Μακεδονίας, συγκεκριμένα της περιοχής Γρεβενών.

Το σκάνδαλο των υπερκοστολογήσεων με τις σήραγγες της Εγνατίας αποκαλύφθηκε μετά την αλλαγή διοίκησης στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.» και από το καλοκαίρι του 2015 οι νέοι διοικούντες άρχισαν να ξεσκονίζουν τις συμβάσεις και τα ποσά που καταβλήθηκαν σε αναδόχους.

Οπως προκύπτει από τη μηνυτήρια αναφορά της εταιρείας και από το πόρισμα της Αρχής Καταπολέμησης της Διαφθοράς του υπουργείου Δικαιοσύνης, οι επίμαχες σήραγγες προϋπολογίστηκαν και κατασκευάστηκαν ως συγκεκριμένης κατηγορίας αλλά πληρώθηκαν ως άλλης κατηγορίας, σημαντικά ακριβότερης.

Υπόλογοι είναι συνολικά 20 άτομα -πρώην πρόεδροι, άλλοτε διευθύνοντες σύμβουλοι, παλαιότερα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, που φέρονται ότι έλαβαν συγκεκριμένες αποφάσεις με τις οποίες ενέκριναν τις υπερτιμολογήσεις στην «Αττικατ».

Κάποιοι από αυτούς μάλιστα εμφανίστηκαν και ως μάρτυρες υπέρ της αναδόχου εταιρείας στα δικαστήρια… Εις βάρος τους, όπως και εις βάρος υπαλλήλων, μηχανικών και νομικών η σημερινή διοίκηση διεκδικεί με αγωγή 78 εκατομμύρια ευρώ.

Απεργία

Εν τω μεταξύ, με νέα 24ωρη απεργία σήμερα, συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.», αντιδρώντας στην κατασκευή νέων σταθμών διοδίων, αλλά και στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου.

Η απεργία γίνεται, όπως και τις προηγούμενες φορές, κατά την ημέρα διεξαγωγής των διαγωνισμών κατασκευής για τους σταθμούς διοδίων Καβάλας και Στρυμονικού.

Σύμφωνα με ανακοίνωσή τους, οι εργαζόμενοι διεκδικούν μεταξύ άλλων την άμεση έναρξη υλοποίησης του ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικών διοδίων στην Εγνατία Οδό, με φορέα υλοποίησης την ομώνυμη εταιρεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, έως το τέλος του χρόνου θα γίνει και ο διαγωνισμός για τα αναλογικά διόδια.

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr