Ρυθμίσεις της ΕΕΤΤ υπέρ των χρηστών τηλεφωνίας

2 Οκτωβρίου 201816:25

Νέες ρυθμίσεις, που θα κάνουν ευκολότερη τη ζωή των χρηστών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, εφαρμόζει από χθες η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Αντίθετα, με τις νέες ρυθμίσεις κάνει πιο δύσκολη τη ζωή των παρόχων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, που τους επιβάλλει περισσότερες, πιο διαφανείς και πιο αυστηρές υποχρεώσεις. Για παράδειγμα, ο καταναλωτής για κάποιες ημέρες που παραμένει εκτός υπηρεσίας θα αποζημιώνεται γι’ αυτό μετά τη δεύτερη ημέρα. Επίσης, οι πάροχοι υποχρεώνονται να λειτουργούν επί 16ωρο τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης βλαβών και μάλιστα η επικοινωνία να γίνεται χωρίς κόστος, ανεξαρτήτως της γραμμής επικοινωνίας που χρησιμοποιεί ο χρήστης.

Συγκεκριμένα από χθες, 1η Οκτωβρίου, τέθηκε σε ισχύ το δεύτερο στάδιο των ρυθμίσεων που προβλέπονται στον νέο κανονισμό γενικών αδειών της ΕΕΤΤ, ο οποίος δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο του 2017. Το πρώτο στάδιο περιέλαβε ρυθμίσεις όπως η απαγόρευση του παρόχου να αλλάζει τους όρους (π.χ. χρέωση, παρεχόμενες δωρεάν υπηρεσίες κ.λπ.) ενός συμβολαίου ορισμένου χρόνου και να ενημερώνει τους συνδρομητές μέσω ηλεκτρονικών ή έντυπων λογαριασμών.

Τώρα, όμως, υποχρεώνονται σε μεγαλύτερες παροχές στους πελάτες, όπως για παράδειγμα η αποζημίωση για παρατεταμένη διακοπή της υπηρεσίας. Συγκεκριμένα, εφόσον μια βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, ο πάροχος πρέπει να πιστώνει αυτόματα στον λογαριασμό του συνδρομητή το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Μια άλλη σημαντική διευκόλυνση είναι σε περίπτωση βλάβης. Ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Η γραμμή πρέπει να λειτουργεί τουλάχιστον 16 ώρες το εικοσιτετράωρο, από Δευτέρα έως και Σάββατο. Η διευκόλυνση αυτή είναι σημαντική, καθώς οι πάροχοι χρεώνουν τις κλήσεις από γραμμές τρίτων παρόχων τις οποίες όμως οι χρήστες είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν, δεδομένου ότι δεν λειτουργεί η δική τους.

Επίσης ο πάροχος πλέον υποχρεώνεται να ενημερώνει τους χρήστες όταν φτάνει στο 80% της κατανάλωσης των προπληρωμένων υπηρεσιών (data/SMS/φωνή). Επίσης θα πρέπει να ενημερώνει μόλις φτάνει στο 100% της κατανάλωσης. Ακόμη, υποχρεώνει τους παρόχους να διακόπτουν μια σύνδεση κινητής σε δύο ημέρες και μια σύνδεση σταθερής σε οκτώ ημέρες, εκτός και αν ο καταναλωτής ζητήσει διαφορετικό χειρισμό. Αυτό επιβάλλεται, καθώς σε πολλές περιπτώσεις, ενώ ζητείται η διακοπή της σύνδεσης, οι πάροχοι για ευνόητους λόγους καθυστερούν την αποσύνδεση.

Βασική πρόθεση της ΕΕΤΤ με το νέο κανονισμό γενικών αδειών είναι να κλείσει το θέμα των τηλεφωνικών αλλαγών συμβολαίων τηλεπικοινωνιών. Το φαινόμενο αυτό έχει δημιουργήσει σε πολλές περιπτώσεις φιλονικίες μεταξύ παρόχων και καταναλωτών, ειδικά στις περιπτώσεις που ο καταναλωτής βάλλεται με προσφορές και αλλάζει διαρκώς γνώμη. Πλέον στα νέα συμβόλαια θα αναγράφεται στην πρώτη σελίδα, με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό. Επιπλέον στη δεύτερη σελίδα θα αναγράφεται το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου. Επιπλέον, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.

Αρθρογράφος

mm
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο [email protected]